Pohjois- Suomen Laboratorioalan Yhdistys ry

Kaikki alkoi 1979 Torniossa, kun yhdistys nimeltä Länsi-Pohjan Laborantit perustettiin. Saimme lisävahvistusta Lapin Laboranttien lopettaessa toimintansa 1995, jolloin he liittyivät meihin. Yhdistyksen nimi muutettiin pian sen jälkeen muotoon Pohjois-Suomen Laboratorioalan yhdistys ry. Oulun Laboratorioalan yhdistys ry liittyi joukkoon vuonna 2012 ja nyt 2018 saimme lisävoimaa Pohjois-Savon yhdistyksen yhdistyessä meihin.

Pohjois-Suomen Laboratorioalan yhdistys on maantieteellisesti laajin yhdistys. Tämä ei kuitenkaan ole mitenkään suuri haaste yhdistyksen toiminnan kannalta tänä sähköisen viestinnän ja Skype-kokousten aikakautena.

Tammi-helmikuussa pidettävässä vuosikokouksessa valitaan puheenjohtaja ja kuusi johtokunnan jäsentä sekä päätetään muista yhdistyksen sääntömääräisistä asioista. Johtokunnan kokoukset pidetään pääsääntöisesti Skype-kokouksina n. 5-7 kertaa vuodessa.

Yhdistyksen tavoitteena ja toiveena on antaa jäsenilleen monipuolista koulutusta yhdistyksen koko alueella, sekä mahdollisuus kehittää henkilökohtaisia taitoja ja osaamista erilaisissa yhdistyksen ja liiton tehtävissä, joihin yhdistys voi kouluttaa toimihenkilöitään.

Yhdistyksessä virkistystoimintaa jatkossa järjestetään vähemmän, koska jäsenten osallistuminen eri tapahtumiin on ollut vähäistä. Yhdistyksemme on kuitenkin saanut uusia jäseniä ja uutta voimaa toimintaamme.

Ensi vuonna yhdistyksemme täyttää 40 – vuotta. Tämä kertoo siitä, että tämä meidän hieman erikoinen ammattikuntamme on aina tarvinnut oman yhdistyksen, jossa on voinut vaikuttaa täydennyskoulutukseen ja saada tietoa koko Suomen laboratorioalan kehityksestä.

Tervetuloa toimintaamme mukaan uudet ja entiset jäsenet!

Johtokunta

Kuvassa: Yhdistyksen jäsenien illan viettoa Mietaan saunalla Kemissä

LumiLinna!

pohjois-suomi

Auringonlasku erämaajärvellä

Yhteystiedot:

Puheenjohtaja Outi Mänty,

outi.manty@gmail.com

Jäsensihteerille postia, pslabyhd@gmail.com

Lähetäthän sähköpostiosoitteesi jäsensihteerille, että se tulee merkityksi jäsenrekisteriin.

Jäsenmaksut

laboratorioalalla opiskelevat maksutta