Suomen Laboratorioalan Liitto ry

Haluatko syventää ja laajentaa ammatillista osaamistasi? Kiinnostavatko sinua laadukkaat koulutukset laboratorioalalta? Koetko, että olisi hyödyllistä saada alalta enemmän uusinta tietoa? Haluatko viettää aikaa muiden laboratorioelämää viettävien ihmisten kanssa ja rakentaa sekä sosiaalista että ammatillista verkostoa?

Kaikkea tätä ja vielä paljon enemmän saat liittymällä Suomen Laboratorioalan Liitto ry:n jäseneksi! Liittomme ei ole työmarkkinajärjestö vaan poliittisesti sitoutumaton, laboratorioalan ammatillis-aatteellinen keskusjärjestö, jonka tavoitteena on koota yhteen laboratorioalan ammattilaisia. Liitto koostuu eri puolilla Suomea toimivista jäsenyhdistyksistä, jotka järjestävät jäsenilleen paikallista toimintaa.

Suomen Laboratorioalan Liitto ry on ollut toiminnassa vuodesta 1968 alkaen. Tavoitteenamme on tarjota alan osaajille koulutuksia, tiedonantoa, sekä työhyvinvointia ja ammatillista verkostoitumista tukevaa vapaa-ajan toimintaa.

Laboratorioalan työtehtävien kirjo on laaja, joten alan ammattilaisten jatkuva kouluttautuminen on kaikkien etu. Samasta syystä myös verkostoituminen on meillä erityisen tärkeässä roolissa. Liittomme kautta on mutkatonta täydentää omaa tietotaitoaan koulutusten avulla. Liiton jäsenyys on myös helppo tapa saada tietoa ammatillisista mahdollisuuksista tiedotteiden, lehden sekä verkostoitumistapahtumien muodossa. Jäsenenä huomaa nopeasti, että alan uusista tuulista kuulee ensimmäisenä tapahtumissa. Haluamme, että Suomen laboratorioissa työskentelee vastaisuudessa entistäkin kyvykkäämpiä ja alansa tuntevia asiantuntijoita!

Suomen Laboratorioalan Liiton toimintaperiaate

• koota yhteen ammattilaiset koko laboratorioalalta
  • edistää ammattitaidon, tietotason ja työhyvinvoinnin ylläpitämistä ja kehittämistä järjestämällä täydennyskoulutuksia (mm. sertifioidun näytteenoton koulutukset)
  • tukea laboratorioalan jäsenyhdistysten perustamista ja toimintaa